Die knakworst was (g)een voetbal

Pjotr olifant

Unox, de oer-Hollandse worsten- en erwtensoep leverancier, heeft door reclamebureau TBWA\NEBOKO (‘bedenkt disruptieve ideeën’) een verjaarspartijtje laten filmen inclusief allerhande kermis- en circusattracties.

Het over-the-top feestje lijkt sprekend op dat van Pasja, vriendje van de toen 7-jarige Pjotr Sauer, dat in het jaar 2000 werd gevierd. Derk beschreef de verjaardag in een Parool-column en het kan toeval zijn, maar volgens mij inspireerde dit het creatieve team van het Unox-bureau tot de commercial.

Zoek de verschillen: behalve een dierentuin met olifanten, kamelen, beren en apen, genoten de kids op het Moskouse feest van miniatuur BMW’s en de bekendste clown van het Russische staatscircus. De drie populairste bands van het land traden op (categorie: Toppers, Armin van Buuren) – én de Russische Epke Zonderland liet z’n kunstjes zien.

Voor Pjotr liep het helaas minder fijn af dan voor het Unox-jongetje, dat in de auto gelukzalig aan zijn moeder vertelt dat hij knaks heeft gegeten. ‘Die pony’s vond ik wel leuk,’ zei de jonge Sauer, eveneens in de auto op weg naar huis, ‘maar verder was het waardeloos. Moet je je voorstellen: er was niet eens een voetbal.’

(foto uit boek Moscow Times)

2 Comments

  • Reply May 29, 2013

    Freddy

    Wanneer schreef Derk die column? Toch niet in 2000? Dan hebben die reclame- jongens wel een olifantengeheugen 😉

  • Reply May 29, 2013

    Dido

    Tja Freddy, of misschien wist de opa van die reclame-jongen het nog….

Leave a Reply